10 Kasım 2009 Salı

YAZDAN KALMA GÜNLER

Merhaba.

Hafta sonu adeta yazdan kalma bir gün vardı. Pastırma yazı dedikleri bu olsa gerek. Bugün de adeta yaz yaşanıyor Ankara'da. Bloglardan arıcı dostlarımızın bu güzel havalar sayesinde arıların durumunu kontrol ettiklerini okuyorum. Ben de Pazar günü gidebildim; o da öğleden sonra. Güneş de ben gidince buluta girmez mi...Neyse, ben kovanları açamasam da, geçen hafta aklımda kalan kolonilerden ikisinde arılar hayatta mı sorusuna cevap aldım en azından. Kovanları açmadan kovan girişlerinde arıları gördüm nöbetde. Görmediklerimi de kovan ağzından çöp ile kontrol ettim, hemen çıktılar kapıya. Böylece şüphelendiğim 3. ve 4. kolonide de hayat belirtileri gördüm. Bu arada birkaç eşek arısının yağma girişimi de vardı. Ancak her kovanın kapısından geri püskürtüldüler.

Bu güzel havalar ne kadar devam edecek bilemiyorum ancak önümüzdeki hafta sonu da böyle olacakmı acaba! Belki fırsat olursa kovan içlerine bölme tahtası koyacağım. Bölme tahtasına gerek olup olmadığı konusunda da görüşlerinizi rica ederim.

Havalar her ne kadar güzel olsa da kış mevsiminde olmamız nedeniyle erkenden kararıyor. Bu da akşamdan bir görüntü. Kış olsa da görüntü yine de güzel. Hava da bir o kadar temiz olunca.

Saygılarımla,

Hiç yorum yok: