16 Haziran 2008 Pazartesi

Ana Arı Değişimi-2

Merhaba.
Önceki hafta güçlü koloniye kafesle verdiğim yeni anayı kabul etmemişlerdi. Ancak kovanda da muhafaza ediyorlardı. O nedenle de geçen hafta anayı tekrar kafese alıp yeniden vermiştim. Bu hafta sonu gittiğimde kafes boştu. Ancak tüm aramalarıma rağmen ana kovanda yoktu. Yumurta da göremedim peteklerde.

Bu arada çerçevenin birinde birkaç yeni ana memesi gördüm. Fakat ana için ne taze yumurta ne de yeni larva bulmaları söz konusu olamazdı. Çünkü ben eski anayı iki hafta önce almıştım kovandan. Yenisine de hiçbirşey yaptırmamışlardı.Taze yumurta veya genç larva olamayacağı için bu ana memeleri nasıl olabilirdi? Bundan emin olamadığım için de ana memelerini tekrar temizledim. İyi ki de temizlemişim. Çünkü içi boştu.

Çerçevedeki erkek arı gözlerinin çokluğu da dikkatimi çekti.
Çözüm olarak ne yapılabilirdi? Madem ki yeni anayı kabul etmiyorlardı. Ana yapabilecekleri taze yumurta ve de larva da yoktu. Bu durumda ne yapmalıydı, nasıl bir çözüm bulunabilirdi?

İkinci koloniden taze yumurta ve de bir günlük larvaların da olduğu bir çerçeve aldım. Bu çerçevenin arılarını silkerek anasız koloniye transfer ettim.
Zaten sayıca az olan ve de güçlenmeye çalışan bu koloninin arıları sanırım bu duruma çok kızmışlardır. Öyle ya, zorla bakıp besledikleri çerçeveyi ellerinden al, başka koloniye transfer et. E, haklılar da yerden göğe kadar kızmakta.

Ancak şu ana problemini başarıyla bir aşalım, o zaman onların da kayıplarının bakarız bir çaresine.

Bu da anasız koloninin kendi dalak astıkları çerçeve. Bu sefer bu çerçeveyi aldım kovandan petek örmekle vakit kaybı olmasın diye.

Bundan sonra ne olacak? Şimdilik bekleyip gelişmeleri göreceğiz. Dileğimiz yeni çerçeveye taze yumurta veya larvalardan ana memeleri asmaları. Bunu yaparlarsa bir adım daha atmış olacağız. Bundan sonra da ana arının çıkıp, koloninin de bir an evvel normal faaliyetlerine dönmesini umuyoruz. Böylece ana arı problemini de atlatmış olacağız.

Konu ile ilgili olarak görüş ve yorumları için de arıcı dostlarımıza bir kez daha teşekkür ediyorum.

Saygılarımla,

1 yorum:

HB dedi ki...

Kemal bey;

Maalesef olmayacak bu iş. Bu kolonide yalancı ana faaliyeti iyice hızlanacak. Bu ana arının çıkışı ve yumurtlamaya başlaması en az 25 gün.

Ne yapılacak peki?

O kovana verdiğiniz açık yavruları tekrar eski yerine verin.

Tüm arıyı bu kovanın içine silkeleyip, yavrulu çerçevelerini diğer kovana veriniz.

Bu kovanı arılar içinde ama petekler yok iken yerinden kaldırıp arılıkta başka bir yere koyun.

1 hafta sonra tekrar yerini değiştirin.
Yani koloniyi iptal edin.

Ayrıca adresinizi bana mail atın.
Yine 1 koloni oluşturabiliriz ileride...

Ancak bu şekilde finali görüyorum. Zaman kaybından başka bir şey değil.