24 Haziran 2008 Salı

Anasız Koloninin İptali

Daha önceki iki gönderimde bahsettiğim güçlü koloniye ana arı verme sorunu maalesef aşılamadı. Geçen bu üç haftalık sürede de koloni anasız kaldı. O nedenle de koloninin artık ana kabul etmesi olasılığının iyice azalması ve de normale dönmesinin zor görünmesi nedeniyle iptaline karar verildi. Ayrıca yalancı ana oluşumu ihtimali de sözkonusu idi.


Çalışmalar Pazar günü başladı. Önce ilave kat açıldı. Eskisine göre arı mevcudu daha azdı ilavede.

Öncelikle çerçevelerin kontrolü yapıldı. Taze yumurta ve de larva olup olmadığı araştırıldı. Olsaydı bunlar yalancı ana yumurtası olacaktı. Ancak ağırlıklı olarak bal üzerine çalışmıştı koloni.İlavedeki tüm çerçeveler kontrol edilip üzerindeki arılar kuluçkalık içerisine silkelendi.


Çerçeveler üzerinde kalan arılar da fırça ile silkelendi.

Aşağıda da geçen hafta ikinci kolonimden alıp ana memesi yapmaları için bu koloniye verdiğim taze yumurta ve de larvalı çerçeve görülüyor. Birçok ana memesi asmışlar bu çerçeveye. Tüm yavru gözleri de kapatılmış.
Bu çerçevedeki tüm ana memeleri temizlenerek tekrar diğer koloniye verildi. Dileğim bu çerçevedeki yavruların sorunsuz bir şekilde diğer kolonide hayata başlamaları. Hiç değilse diğer koloni biraz güçlenmiş olur. Ayrıca aldığım çerçevelerini de geri iade etmiş oluyorum böylece. Umarım onlar da bu işe sevinmiştir.


Kuluçkalıktaki diğer çerçeveler üzerindeki arılar da kovana silkelendi. Çerçeveler de kontrol edildi. Bu arada arılardaki hareket de iyice hızlandı.

Çerçeveler azaldıkça da kovan üzerine çıkmaya başladılar.

Kuluçkalıkta geçen hafta tespit ettiğim erkek yavru gözleri de sır tarağı ile temizlendi. Bu çerçeveler de diğer koloniye verildi.

Tüm çerçeveler alınıp arılar da boş kovana silkelendikten sonra kovan başka bir yere taşındı. Haftaya da içerisinde kalan arılar silkelenerek kovan tamamen boşaltılacak.Ne yazık ki büyük bir heyecan ile başladığım, bir o kadar da emek ve zaman harcadığım ilk kolonimi böylece iptal etmiş oluyorum. Tabii ki hiç kolay değil benim için çünkü zamanı telafi etmem imkansız. Ayrıca o kadar emeğin de telafisi mümkün değil.

Kovan başka yere taşındıktan sonra gelen tarlacılar kovanı bulamayınca uzun bir süre uçuştular. Daha sonra da ikinci koloni etrafına gelerek bir süre de orada uçuştular. Sonra da ister istemez ikinci koloniye girmek zorunda kaldılar. Bakalım ikinci koloniye ne kadar tarlacı ve de işçi arı geldi. Bunu da haftaya göreceğiz.

Bundan sonraki adım ise; ikinci koloninin biraz daha güçlenmesini beklemek. Zamanı gelince de bu koloniyi bölerek yeni bir koloni daha oluşturmak.

Buradan edindiğim tecrübe ve de çıkardığım dersleri de ilk fırsatta yazacağım. Belki yeni başlamak isteyen arkadaşlar çok az da olsa buradaki bilgilerden faydalanabilir. Benim için önemli olan da az veya çok bilginin paylaşımı.

Konu ile ilgili olarak yardım ve destekleri için Halil Bilen Abime bir kez daha teşekkür ediyorum.

Yeniden Görüşmek Dileğiyle,

1 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Kemal bey bu kadar meme olan bir çıta ben daha görmedim.Saydım çıtanın bir yüzünde 30 dan fazla anaarı memesi var.Resimleride kopyalayıp aldım.Bu resimi arasanız bulamazsınız.Kemal Demirci olarak resimleri kaydettim.

Koloni iptal etmeniz o kadar sorun olmamalıdır.Biri ölürken bir çok doğumlar oluyor.